9 Kompania

Posted: 07/10/2010 in Gry Strategiczne

Gry wydane – 9 Kompania / 9th Company Roots of Terror

Kiedy dowiedziałem się że istnieje gra na podstawie filmu „9 Kompania” (2005) myślałem, że to strzelanka. Jednak ku mojemu zadowoleniu okazało się że jest to strategia (typu RTT) ale też intuicja mnie nie zawiodła.

– CIEKAWOSTKA –

Poszukując informacji o tej grze na angielskiej Wikipedii znalazłem artykuł o grze pt. „The Truth About 9th Company”. Jest to dokumentalna (!) gra komputerowa z gatunku First Person Shooter opowiadająca o walce sowieckich spadochroniarzy z mudżahedinami podczas wojny w Afganistanie. Z tego co można o niej przeczytać ta strzelanka ma więcej wspólnego z filmem niż strategia. Prawdopodobnie nie została ona wydana na Zachodzie i dlatego mało kto wie o jej istnieniu.

– O GRZE –

Wg poziomów sztuki wojennej jest to gra szczebla średniego – operacyjnego. Dobrze ją wspominam i jak dla mnie jest to gra do której chce się wracać. Rosjanie całkiem dobrze ją zrobili – misje nie są nudne a grafika i efekty są na przyzwoitym poziomie. Chociaż gra się w miarę przyjemnie to sporo jest drobnych niedociągnięć. Jak dla mnie brakuje możliwości wyposażenia piechoty w przenośną broń większego kalibru – granatników, moździerzy i ciężkich karabinów maszynowych i brakuje walki  z pojazdami (chociaż ukryta 11 misja po części to wynagradza). Niestety brak multiplayera lub chociaż możliwości wyboru misji ze swobodną walką powodują, że jest to gra na krótką chwilę. Dobrze, że przynajmniej jest tania.

– INFO –

rok wydania – 2008 , polski wydawca –Techland ,

oficjalna  strona gry (pojazdy, niektóre bronie, bohaterowie) – www.9kompania.pl

! Szukałem na rosyjskojęzycznych forach dotyczących tej gry plików stworzonych przez fanów tej gry i znalazłem tylko  „MODFIX 9 ROTA” jednak nie dało się go pobrać.

Na koniec  kilka widoków dla przypomnienia sobie czasu spędzonego przy tej grze.

[Następny wpis tej kategorii to „Act of Wa”]

 

 

 

 

Skomentuj

